Fiat uuendas oma populaarseimat kaubikute mudelit Ducato, lisades autole uue diiselmootori ja 9-käigulise automaatkäigukasti, mis loob kasutajate jaoks paremaid sõiduomadusi ja parandab tõhususnäitajaid.
“Kliendid vajavad lisaks headele sõiduomadustele ka efektiivseid transportlahendusi ning Ducato populaarsus tõestab seda, et Fiati insenerid on teinud head tööd nende omaduste kombineerimisel. Selle tõttu on Ducato läbi aegade üks populaarseimaid kaubikuid Euroopas,” sõnas Fiati maaletooja Autobrava tegevjuht Laurynas Žukauskas.
Ducato 2020. aasta mudel on vanematega võrreldes tõhusam ning ökonoomsem. Selle tagab uus diiselmootor ning 9-käiguline automaatkäigukast. Autol on uus ja suurem 2,3-liitrine Multijet 2 turbomootor, mis vastab uutele Euro 6d-Temp heitestandarditele. Uue mudeli puhul on võimalus valida nelja võimsusega mootori vahel: 120, 140, 160 ja 180 hj.
Uue Ducato sõiduomadusi mõjutab tugevalt esimest korda kasutatav 9-käiguline automaatkäigukast. Kerge ja vastupidav konstruktsioonmehhanism talub kõrgeid pöördeid, 180 hj versioonis kuni 450 Nm. Käigukastis on sidur asendatud pöördemomendi muunduriga, mis muudab auto väga töökindlaks.
“Autotootjad on omavahel pikalt konkureerinud selles osas, et kes suudab käigukastile lisada enim käike. Sõidukitel on tavapäraselt 6 käiku, kuid Fiat on esimene autotootja, kes tuli välja 9-käigulise automaatse käigukasti süsteemiga. Suurem käikude arv ja lühemad ülekanded võimaldavad sisepõlemismootorit tõhusamalt kasutada. Lühike käiguvahetus hoiab mootori optimaalses kiirusvahemikus, mis tagab parema dünaamika, sujuvama veojõu ning efektiivsuse,” selgitas Žukauskas.
Fiat Ducatol on kolm sõidurežiimi: Eco, mis võimaldab tõhusalt vahetada käike, Power, mis töötab maksimumvõimsusel ning suurendab kiirendust ja tavaline režiim.
Uue Ducato lisavarustuse hulka kuuluvad ka uuenduslikud turvatehnoloogiad. Autol on olemas pimenurga tuvastaja, autonoomne pidurdussüsteem Full Brake Control ja Rear Cross tuvastussüsteem, mis aitab tagurdades vältida õnnetusi.
Uuenduskuuri on läbinud ka sõiduki armatuur. Sinna on paigaldatud 7-tolline puutetundlik multimeediasüsteem, mis toetab nii CarPlay kui ka Android Auto süsteeme.
Žukauskas lisas, et sellega Ducato uuendused sel aastal veel ei piirdu, sest peagi on turule lisandumas ka Ducatole elektrimootoriga variant. „Uus mudel on võimsuselt 90 kW, elektrimootori suurim pöördemoment on 280 Nm. Sõidukil on erisuurustes akud, võimaldades sõita ühe laadimisega 220-360 km,“ selgitas Fiati maaletooja Baltikumis.