Fiati kaubiku argipäev: 300 ukse avamist, 200 mootori käivitamist

Fiati kaubiku argipäev: 300 ukse avamist, 200 mootori käivitamist

Tarbesõidukid puutuvad kokku tunduvalt enamate väljakutsetega kui isiklikud sõiduautod. Nende kasutamine on märksa intensiivsem ning kaubikutele ja furgoonidele osaks saavad katsumused on niisugused, mida peresõidukitest sedaanid ja universaalid praktiliselt kunagi kogema ei pea. Seepärast on vastupidavus ja usaldusväärsus pea esimesed firmajuhtide poolt nõutavad kriteeriumid, millest tarbesõidukite valimisel lähtutakse.
 

„Tootjagarantii ei taga veel tarbesõiduki töökindlust. Mis sellest, et masinat remonditakse tasuta, kui ettevõte samal ajal tööd teha ei saa? Seepärast on töökindlus sageli esmatähtis: see sõiduki omadus aitab nii kulusid säästa, kui ka ettevõtte põhitegevusele keskenduda,“ ütleb Aurimas Tamašauskas, Itaalia kaubamärgi Fiat Professional esindaja ja Modus Groupi autode ärisuuna müügidirektor.

Aastane läbisõit 200 000 km
Tõsiste väljakutsetega puutuvad kokku kulleriteenuste osutajate kaubikud. Nende tööpäev kestab sageli kauem kui 8 tundi, kuu ajaga aga läbitakse viis-kuustuhat kilomeetrit. A. Tamašauskas mäletab mitut juhtu, kui üheaastase kasutamise järel näitab kaubiku läbisõidumõõdik 200 000 kilomeetrit.

„Kullerite kasutuses olevad kaubikud töötavad kogu aeg. Ühel päeval käivitatakse ja seisatakse nende mootorit vähemalt 200 korda, uksi aga avatakse veelgi sagedamini – umbes 300 korda. Parimate kaubikute leidmiseks proovivad ettevõtted oma autopargis sageli erinevate tootjate mudeleid seni, kuni endale sobiva leiavad. Antud juhul otsis klient niisugust kaubikut, mille uksed taolisele katsumusele vastu peaksid ning siiski terveks ja oma kohale jääksid,“ nendib A. Tamašauskas.

Kui kaubiku läbisõit on suur ning ulatub mitmesaja kilomeetrini päevas, läheb iga autoteeninduses veedetud tund kalliks maksma. Need kulud on sageli remondikuludest suuremad, nii et mida vähem aega teenindusele kulub, seda kasulikum see ettevõttele on.

Igapäevane kokkupuude mustusega

Vahel ei ole tarbesõidukite läbisõit nii muljetavaldav ning nad katavad 5-6 aastaga vaid 100 000 kilomeetrit. Kuid tingimused, milles neid kilomeetreid läbitakse, on ülimalt ebatüüpilised: näiteks teeb firma sadevete ja olmekanalisatsioonivõrgustiku ehitustöid ning seega on mustus ja pori teenindavate sõidukite sagedasteks saatjateks.

„Ühe kliendi autodes on näiteks põhiprobleemiks astmelaudade kulumine. Töötajad ronivad määrdunud jalanõudega autosse sisse ja välja ning nii kulubki värv astmelaudadelt maha. Teise kaubiku laadimisel puruneb sageli selle tagaukse keskmine alumine fiksaator ning seda tuleb pidevalt vahetada. Kuid masinate mehaaniline seisund on suurepärane: mootorid, käigukastid ja akud peavad ilma mingite probleemideta vastu 5-6 aastat niisugust kasutamist,“ väidab A. Tamašauskas.

Parim kerge tarbesõiduk

A. Tamašauskase sõnul huvitavad esimest korda tarbesõidukit valivaid kliente sageli ühtviisi nii autode tehnilised näitajad ja hinnad, kui ka nende tulemused rahvusvahelistel konkurssidel.

Erinevates riikides korraldatavad parimate autode valimised on kvaliteetseid tarbesõidukeid otsivate ettevõtete esindajatele heaks orientiiriks.

Suurbritannias korraldataval konkursil What Van?, mis on üks uusimaid parimate tarbesõidukite valimisi, triumfeeris Fiat Doblo, pälvides aasta auto tiitli Light Van (kergkaubikute) kategoorias. Fiat Fiorino aga sai Small Van (väikekaubikute) kategoorias hinnagu highly commended (kõrgelt tunnustatud).

Konkursi What Van? hinnang koosneb kahe komisjoni poolt antud punktide kogusummast. Ühte neist kuuluvad suurfirmade autoparkide juhid, teise aga konkursi korraldajate poolt valitud spetsialistid. Aasta kergkaubiku valimisel langesid mõlema hindamiskomisjoni arvamused kokku: mõlemad kuulutasid parimaks Fiat Doblo.

„Tõsiasi, et Fiat Doblo Cargot peeti parimaks kolmandat aastat järjest, annab tunnistust kaubiku kvaliteedist. Suurepäraste juhitavusomaduste, kõrgete kvaliteedistandardite ja suure lubatud koormuse kombinatsioonile ei ole tänasel turul veel võrdset,“ kommenteerib väljaande What Van? toimetaja James Dallas konkursi tulemusi.

Fiat Doblo pagasiruumi suurimaks mahuks on 5,4 kuupmeetrit, suurim lubatud koormus kuni 1005 kg, mootorite valik aga koosneb 1,3- kuni 1,6-liitristest bensiini- ja diiselmootoritest. Mõlema hindamiskomisjoni liikmeid võlus Fiat Doblo sõiduautot meenutav dünaamilisus ja mugavus, oma klassi parimad kandevõime näitajad aga vaid kinnitasid nende kiitvat arvamust.