Eestisse jõuab Fiati teine täiselektriline kaubik Scudo

Eestisse jõuab Fiati teine täiselektriline kaubik Scudo

Peagi Eesti turule jõudev uus Scudo on Fiati teine ​​täielikult elektri jõul liikuv tarbesõiduk, mille sõiduulatus on kuni 330 km. Linnasõiduks kohandatud kaubiku kõrgus ulatub 1,9 meetrini ning uuel mudelil on mitu mootorivarianti. Lisaks elektrilisele on uuel Scudol on ka diiselmootoriga versioonid.

“Elektriline Scudo on Fiati jaoks järjekordne oluline samm elektrisõidukitele üleminekul, nii et uus mudel ei laienda mitte ainult grupi pakutavate elektriautode valikut, vaid aitab täita ka jätkusuutlikkuse eesmärke,” ütleb Eestis Fiati tarbesõidukeid esindava Iv Pluss AS-i tegevjuht Bruno Kubja.

Kubja sõnul eristub uus mudel lisaks ergonoomilisele juhikabiinile, erinevate juhiabi- ja turvasüsteemidele ka sellega, et lubab klientidel valida säästlikuma transpordiviisi.

Kas elektri- või sisepõlemismootori jõul liikuv Scudo suudab rahuldada väga paljude äriklientide vajadusi. Alates elektrikute või santehnikute väikestest või keskmise suurusega ettevõtetest kuni suurfirmadeni, kes haldavad suurt tarbesõidukite parki ja vajavad säästlikumaid transpordiviise.

“Scudo kaubikuid saab kohandada enda vajadustele ja ärispetsiifikale ning paigaldada lisavarustust – külmseadmeid, kaubariiuleid või muid lahendusi erinevateks otstarveteks,” räägib Kubja.

Tootja toob välja, et elektriline Scudo on elektrimootoriga (BEV) tarbeautode klassis suurima sõiduulatusega, suutes läbida kuni 330 km (WLTP testide põhjal), mistõttu on see ideaalne valik nii linnakeskuses kui ka sealt kaugemal töötavatele inimestele. Uue Scudo valikus on kaks akulahendust, kas 50 kWh või 75 kWh, kusjuures suurem mahutavusega aku laeb 80-protsendilise täituvuseni vaid 45 minutiga.

“Uus kaubik on ehitatud mõeldes neile, kes kasutavad autot tööl ja veedavad seal päevas kaheksa tundi või rohkem, seega on mugavus väga oluline. Uue Scudo arendamisel võttis tootja eesmärgiks, et sellega sõitmine on sama mugav kui sõiduautoga, kuid samas pakub see ideaalset töökeskkonda erinevate vahenditega, alustades mugavast salongist, suurepärasest heliisolatsioonist või tipptasemel tehnoloogiatest,” räägib Kubja.

Uue Scudo jõuallikaks saab valida kas täiselektrilise mootori või diiselmootori ning kas manuaal- või automaatkäigukasti. Lisaks 100 kW (136 hj) võimsusega elektrimootorile on saadaval mitu diiselmudelit: 1,5-liitrise mootori ning kuuekäigulise manuaalkäigukastiga 102 hj või 120 hj mudel, kaheliitrine ja 145 hj kaubik kuuekäigulise manuaal- või automaatkäigukastiga või siis kaheliitrine ja 177 hj mudel kaheksakäigulise automaatkäigukastiga.

Standardpikkuses Scudo on 5-meetrine, maksiversioon on 5,3-meetrine ja linnasõiduks kohandatud S-versioonid 4,6-meetrised. Kaubaruumi maht on kas 4,6, 5,3 või 6,1 kuupmeetrit ning kandevõime kuni 1,3 tonni.

Kõikide mudelite kabiinid põhinevad Moduwork-süsteemil, mis võimaldab kaassõitja istet vastavalt vajadusele muuta – kas töökohaks või suurendada kaubaruumi kuni 4 meetri pikkuseks (maksiversioon) ja tõsta mahu 0,5 kuupmeetrilt 6,6-le.

Uuel Scudol on kokkupõrke vältimiseks koguni 14 erinevat juhiabi- ja turvasüsteemi, sealhulgas automaatne liiklusmärkide tuvastamine, automaatne hädapidurdus ja pimeala hoiatussignaal sõiduraja vahetamisel.

Lisaks saab Scudole paigaldada Grip Control-süsteemi, et tagada parem haardumine kõikides tingimustes, näiteks lumes, poris või liival sõites.

Juht näeb ekraanilt kogu põhiteavet, ilma et ta peaks pilku teelt kõrvale pöörama ja laskma end juhtimisel häirida. Scudot saab parkida turvaliselt ja lihtsalt, kasutades ees ja taga olevaid parkimisandureid ning ülevalt 180-kraadist pilti näitavat tahavaatekaamerat.

Sõidumugavus on tagatud erinevates tingimustes mõlema silla sõltumatu vedrustuse, vedrude muudetava jäikuse ja adaptiivsete amortisaatoritega. Eestisse jõuab uus Scudo mais ja hind on alates 29 492 eurost.